En İyi 5 Şiir Kitabı Tavsiyesi




Romanlar, hikayeler, denemeler... Bunların en güzelliklerini sayarken şiirleri unutmak olmaz. O kadar çok şiir kitabı var ki aslında seçim yapması zor oldu. Ne şairler gelmiş, geçmiş... Kimi hala hayatta. Siz şiir okumayı sever misiniz bilmiyorum ama beni alıp başka diyarlara götürüyor. İnce şiirleri daha çok seviyorum. Tabii edebiyatımızda şiire de hoyrat davranan çok şair olmuş. Ben şiire sert üslubu yakıştıramadığımdan pek çok kitabı eledim. Şimdi bana en güzel gelen 5 şiir kitabını sizlerle paylaşacağım. 


Turgut Uyar - Göğe Bakma Durağı 

Bu kitabın ismini sık sık duyardım. Açık konuşmak gerekirse almadan önce kitabın şiir kategorisinde olduğundan bihaberdim. Türk Edebiyatının en çok tanınan şairlerinden biri Turgut Uyar... Kitabın içindeki bir şiirde durma, göğe bakalım diyor. Ne de güzel söylemiş. İşte o güzel cümlenin geçtiği şiirin adı göğe bakma durağı kitabın da ismi oluveriyor. 

Sabahattin Ali - Bütün Şiirleri 

Sabahattin Ali'nin değerli bir yazar olduğu kitaplarından da açıkça anlaşılıyor. Biz onu Kürk Mantolu Madonna, Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu gibi kitaplarla tanısak da aslında edebiyata girişi şiirle olmuş. Şiirlerinin bir çoğu bestelenip şarkı bile yapılmış. 

Attila İlhan - Böyle Bir Sevmek 

Attila İlhan'ın şiirlerindeki betimlemeler herkese çok da iyi gelmeyebilir. Yalnız büyük bir kesim tarafından kabul gören şairimizin şiir sanatını da herkes beğenecek diye bir kaide yok. Böyle Bir Sevmek adlı şiir kitabı 1977 yılında yayımlanmış. Diğer şiir kitaplarının aksine bu kitabında Divan şiirine yer vermemiştir. 



Cemal Süreya - Üvercinka 

Üvercinka ne demek bilmeyenler mutlaka bunu araştırmalılar. Hatta zahmet olmasın ben size bir link bırakayım. Kelime haznemiz de gelişsin biraz değil mi? Cemal Süreya İkinci Yeni şiirinin öncülerindendir. Üvercinka yalnızca yazdığı dönemde değil günümüzde de çok fazla okuyucuya ulaşmış bir şiir kitabıdır. Bu şiir kitabının ilham kaynağı ise ayrıldığı eski sevgilisidir. Edebiyat ve aşk kelimeleri zaten birbirine hep bağlıdır. İşte bunun örneklerini şiir kitaplarında da görebiliyoruz. 

Necip Fazıl Kısakürek - Çile 

Necip Fazıl Kısakürek hayatın iyi ya da kötü yanlarını yazarak anlatan değerli yazarlarımızdan biridir. Eleştirmeyi, sosyal meselelere değinmeyi, şiirleriyle etkilemeyi Necip Fazıl'ın şair kimliğinde görebiliriz. Necip Fazıl Kısakürek çoğunlukla İslamcı kişiliği ile hafızalara kazınmıştır. İslamiyete olan bağlılığını eserlerinde gizlemeyen yazarın dini ve siyasi bakış açılarını eserlerinde açıkça görebiliriz. Çile isimli şiir kitabı bu usta şairin farklı meseleler üzerine yazdığı şiirleri içermektedir. 




Comments

Popular posts from this blog

SHACO

Elveda Buhara Kitap Özeti- Yavuz Bahadıroğlu

SORAKA