İz Bırakan 5 Kitap Cümlesi


                                                       


Okuduğunuz her kitabın hayatınızdaki yeri farklıdır. Bazen kitapların neyi anlattığından ziyade nasıl anlattığına daha fazla odaklanırız. Bende zaman zaman böyle yapıyorum. Sizler için okuduğum kitapların içinde hangi cümleler bende kalıcı olduysa onları derledim. Çoğu her insanın kalbine dokunacak türden... Dilerseniz sözü çok uzatmadan başlayayım... 

1- Satranç - Stefan Zweig 

Listenin ilk sırasında Zweig'İn en çok okunan eserlerinden biri olan Satranç var. İşte o unutulmaz cümle de aynen şöyle: 

'' Bize hiçbir şey yapılmadı, yalnızca tam bir hiçliğin içine koyulduk, çünkü bilindiği gibi dünyada hiçbir şey insan ruhunu hiçlik kadar baskı altına alamaz '' 


2- Nietzche Ağladığında - Irvin D. Yalo 

İkinci sırada ise ismini çokca duyduğunuz Nietzche Ağladığında eserinden bir cümleye yer verdim. Bu kitapta bana yanlış gelen çok cümle olmasına rağmen şu cümle sahiden çok doğruydu... 

'' Kişinin ahlaklı yaşayabilmesi için kendisini toplumun ahlakından kurtarması gerekir ''


3- Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali 

Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna'sından olmasa mıydı bir cümle? Yine kalbinize şöyle dokunacak uzun bir kesit bırakıyorum. 

“Kaybedilen en kıymetli eşyanın, servetin, her türlü dünya saadetinin acısı zamanla unutuluyor. Yalnız kaçırılan fırsatlar asla akıldan çıkmıyor ve her hatırlayışta insanın içini sızlatıyor. Hayat ancak bir kere oynanan bir kumardır, ben onu kaybettim.”


4- Tutunamayanlar - Oğuz Atay 

Tutunamayanlar kitabının meşhur karakteri Olric'den mi gelsin cümle? Ben biraz şaşırtmayı seviyorum. Kitabı kaleme alan Oğuz Atay'dan kısa ama etkili bir cümleyi sizlerle paylaşayım. 

'' İnsanları genel anlamda seviyorum ama kimseye tahammülüm yok '' 

5- Küçük Prens – Antoine De Saint Exupéry

Listenin en güzel cümlesini sona sakladım. Bilerek büyük yazıyorum ki okumadan önce içinizi merak sarsın. Küçük Prens kitabını okumayanlar okusun... Okuyanlar ise bu cümle neredeymiş diye bakmak için tekrar şöyle bir karıştırsın sayfaları. Bu hayatta beni nadir etkileyen sözlerden birini paylaşacağım şimdi... 

'' Ama gözler kördür. İnsan gözleriyle değil, yüreğiyle bakmalı... '' 


Comments

Popular posts from this blog

SHACO

Elveda Buhara Kitap Özeti- Yavuz Bahadıroğlu

SORAKA