Okunması Gereken 7 Tarih Kitabı




Herkesin kitap okuma zevki farklıdır. Ben yıl içinde farklı kategorilere sahip kitapları okumayı seviyorum. Bugün Tarih kitaplarına blogumda yer vermek istedim. Tarih kitaplarına ders kitabı gözüyle bakan çok insan var. Bu algının önüne geçmek için okumaktan keyif alacağınız 5 Tarih kitabını paylaşmak istedim. Sizlere ilham olursa bu kitaplar mutlaka tarih kitabı okumakta güçlük çeken tanıdıklarınızla paylaşın. Çünkü tarih bilmek gelişmenin de göstergesidir. Sabırla okuduğunuz için teşekkürler. 

Şu Çılgın Türkler - Turgut Özakman 

Listenin ilk kitabı gözünüzü korkutabilir. Haklı olduğunuz taraflar kesinlikle var! Kitap çok kalın... Şunun altını çizmek istiyorum; kitap okumayı seviyorsanız kalın ya da ince kitap diye bir gerçek yoktur. 2005 yılında satış rekorları kıran bu kitapta Türkleri, İstiklal Savaşı'ndaki çılgın mücadelesine değinilmiş. Bu kitabı okurken sıkılmak için vakit bulamayacağınızı iddia ediyorum... 


Deli Kurt - Hüseyin Nihal Atsız 

Atsız, edebiyat kültüründe çok iyi tanınan ama kutuplaşmalara sebep olan yazarlardan biridir. Deli Kurt romanında Osmanlı tarihine giden Atsız'ın kendine has üslubu dikkat çekiyor. Kitapta bir de aşk hikayesine yer veren yazarın betimlemeleri de oldukça başarılı... 


Türklerin Tarihi - İlber Ortaylı 

2015 yılında yayımlanan Türklerin Tarihi kitabı İlber Ortaylı'nın çok ses getiren eserlerinden biridir. Dünyayı Türklerin nasıl değiştirdiğini derinlere inerek anlatan İlber Ortaylı'nın bu kitabı kesinlikle Tarih kitapları arasındaki en iyilerdendir. 


Osmancık - Tarık Buğra 

Tarık Buğra'nın Cumhuriyet Döneminde yaşamış olması tarih kitabı yazma konusundaki başarısının önemli sebeplerindendir. Osmancık kitabında Osmanlı Devletinin kuruluşu anlatılmaktadır. Tarihe merakı olanların daha istekle okuyacağı bu kitap oldukça akıcı bir üsluba sahiptir. 


Semerkant - Amin Maalouf 

Semerkant kitabı bu listedeki en sürükleyici eser olabilir. Bunun ilk sebebi tarih kitabı olmasına rağmen masalsı bir anlatım sergilenmesidir. Ömer Hayyam'ın rubaileri ve İran siyasetinin bölümlere ayrılacak anlatılmış olması da içerik hakkında merak uyandırıyor. Ben tarih kitabı okurken yoruluyorum diyenler için ilk önerim kesinlikle Amin Maalouf'un Semerkant kitabıdır. 

Comments

Popular posts from this blog

SHACO

Elveda Buhara Kitap Özeti- Yavuz Bahadıroğlu

SORAKA