Unutulmaz Şiirler ve Hafızalarda Kalan Dizeleri





Edebiyatımızın en nadide ürünleridir şiirler. Herkesin şiir deyince aklına gelen bir kaç dize mutlaka vardır. Günümüzde sosyal medyanın etkisi de şiirlere olan yönelimi artırmıştır. Kime sorsanız en az 5 şair söyleyecektir. Ben bu blog yazımda unutulmaz şiirleri konu ederek onlardan bir kaç dize paylaşmaya karar verdim. Ben tam bir şiir tutkunu olduğum için bu buraya yazdığım her dize beni derinden etkiledi. Kiminde hüzünlendim. Kiminde güldüm. Kimi beni uzaklara götürdü. Kimi yüreğime konuverdi. Hadi bu kıymetli satırlara daha yakından göz atalım. 


Türk Edebiyatının güçlü şairlerinden olan Aziz Nesin, Öyle bir ölsem adlı şiirinde kullandığı şu vurucu dizelerle akıllara kazınmıştır. 

'' Öyle bir ölsem, öyle bir ölsem çocuklar 

size hiç ölüm kalmasa. ''


İkinci olarak paylaşacağım dizeler ise Ataol Behramoğlu'ndan geliyor. Aşk iki kişiliktir başlığını attığı şiirinde '' Ölümdür yaşanan tek başına aşk iki kişiliktir '' dizesi hafızalarda yer edinmiştir. 


'' Seviyorum seni ekmeği tuza banıp yer gibi, geceleyin ateşler içinde uyanarak ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi.. '' işte bu dizeler benim sahiden en sevdiklerim arasında... Yıllar sonra bestelenen, seviyorum şiiri Nazım Hikmet'e aittir. 


Unutulmaz şiirlerin hafızalarda kalan dizeleri adlı postumda '' Ben sana mecburum '' şiirine yer vermeseydim olmazdı. Yıllardır aşk mektuplarının vazgeçilmezi olan şiirdeki şu dizeler ise asla unutulmuyor.

'' Ben sana mecburum bilemezsin 

Adını mıh gibi aklımda tutuyorum. '' 



O kadar şiir anlattık. İşte bir başyapıt daha bizlere göz kırpıyor. Orhan Veli Kanık hislerini '' Anlatamıyorum '' adlı şiirinde apaçık ortaya koymuş. Şairin bu şiirindeki;

“Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?  dizeleri ise her okuduğunda insana aynı tadı veriyor. 


Comments

Popular posts from this blog

SHACO

Elveda Buhara Kitap Özeti- Yavuz Bahadıroğlu

SORAKA