21. Yüzyılın En İyi Türk Yazarları Kimlerdir?



21. yüzyılın Türk yazarlarını sizler için araştırdığım bu postta tanınmış 5 yazardan bahsedeceğim. Şaşırmayacağınızı biliyorum. Bu isimlerin en az bir tane kitabını okuduğunuza da eminim. Türk edebiyata yazar ve eser bakımından her dönem zengindi. Kimi Dünya çapında adını duyururken kimi ise kendi kültürü içinde başarılı işlere imza attı. Sizi daha fazla meraklandırmadan başlamak istiyorum. İlk sırada elbette hepiniz için çok tanıdık olan İskender Pala var. 

İskender Pala yazdığı her kitabında okuru etkilemeyi başarıyor. Diğer kitaplarına nazaran daha geri planda kalan Bülbülün Kırk Şarkısı kitabı benim okuma zevkime daha yakındı. Bu kitapta peygamber efendimizin hayatını su gibi anlatan İskender Pala zengin betimlemeleriyle de okuyucunun motivasyonunu dinç tutmasını sağlıyor. 

İkinci olarak değinmek istediğim yazar ise Hasan Ali Toptaş oldu. Esasında isminin karıştığı kötü haberlerden dolayı bu yazarı konu edinmenin doğru olup olmadığını bilmiyorum. Şu var ki eserleriyle pek çok kişiye ulaşmış olduğu kesin. Ben yazarın edebi yönüne şu siteden ulaştım. Kitapları üzerine de akademi çalışmalar yapılan bu yazarı sizde tanımak istiyorsanız öncelikle ödül almış eserlerini okuyabilirsiniz. 

Üçüncü yazar elbette Ahmet Ümit... Polisiye romanlarıyla ün kazanan yazarın ilk romanı olan Sis ve Gece bir polisiyede bir başyapıt niteliğindeydi. Aşk Köpekliktir, Beyoğlu Rapsodisi, Sultanı Öldürmek eserleri de geniş kitlelere ulaşmıştır. Yazarın çok sayıda romanı vardır. Yayımlanmış 26 eserin birini bile okusanız Ahmet Ümit 21. yüzyıl'a yazar kimliğiyle kesinlikle damga vurmuş diyebilirsiniz. 

Azra Kohen... Bu ünlü yazar da medyada çok fazla ismini duyduklarımız arasında. Fi, Çi, Pi kitaplarıyla milyonlara ulaşan Azra Kohen enteresan bakış açısıyla ve etkili anlatımıyla dikkatleri üzerinde toplamayı başarıyor. 

Murat Menteş... Hem şair hem roman olan Murat Menteş'in kitaplarında kullandığı çağdaş dil yeni nesli fazlasıyla etkisine alıyor. 2009 yılında Korkma Ben Varım adlı romanıyla kaleminin gücünü ispatlayan yazar Türkiye Yazarlar Birliği tarafından roman dalında ödüle layık görülmüştür. 

Comments

Popular posts from this blog

SHACO

Elveda Buhara Kitap Özeti- Yavuz Bahadıroğlu

SORAKA