5 Şair 5 Şiir ( Mutlaka Okuyun )



Arkada bir fon müziği çalsa ne iyi olurdu. Bu içeriği hazırlarken şairleri seçmekte çok zorlandım. 5 şiir 5 şair bu engin edebiyat denizi için biraz az kaldı. Şiir dinlemeyi sevenlerdenseniz tam da doğru yerdesiniz. Şiir normal bir metne göre daha ahenkli ve kısa olduğu için pek çok kişi hızla okuyabiliyor. Şimdi burada şahane 5 şairin kusursuz 5 şiirine tanıklık edeceksiniz. Kahveleriniz, çaylarınız hazır vaziyette okumaya devam edin. 


Ataol Behramoğlu 

Ataol Behramoğlu'nun hayatını mümkünse okuyun. O kadar fazla icraat yapmış ki bunların yanında bir de yazmış. Hepimiz onu tanıyoruz. Şiiri sevende sevmeyende onun şu şiirini illa ki duymuştur. ( Şiirlerin genellikle akılda kalan, herkesin diline dolanan kıt'alarına yer verdim )

'' Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara, göğe, bütün evrene karışırcasına
Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana''


Nazım Hikmet

Nazım Hikmet'in şiirlerinin 50'den fazla dile çevrildiğini biliyor muydunuz? Eserleri de bir çok ödüle layık görülmüş. Şimdi buraya '' Seni Düşünmek '' adlı şiirini yazmasak olur muydu, olmazdı...

 Seni Düşünmek

“Seni düşünmek güzel şey, ümitli şey
Dünyanın en güzel sesinden
En güzel şarkıyı dinlemek gibi bir şey
Fakat artık ümit yetmiyor bana,
Ben artık şarkı dinlemek değil
Şarkı söylemek istiyorum…”


Necip Fazıl Kısakürek 

Usta şairi ne zaman dile getirsem '' Kaldırımlar... '' şiiri aklımın odalarında dolaşıyor. Bilmiyorum diyenler varsa şaşkınım.. Çok yakın bir arkadaşım bu şiiri orta okulda seslendirmişti. Kaldırımlar şiiriyle tanışıklığım yıllar öncesine dayanıyor diyebilirim. Öyleyse hatırlayalım...

...

Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi;
Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır.
Kaldırımlar, duyulur, ses kesilince sesi;
Kaldırımlar, içimde kıvrılan bir lisandır.


Sezai Karakoç - Mona Rosa 

Kısa bir zaman önce kaybettiğimiz değerli yazar Sezai Karakoç'u saygıyla anıyorum. Benim ilk 5 şair listelerimde Sezai Karakoç hep var olacaktır. Peki hangi şiiri dillere dolandı? Zihinleri yordu? Kalbi acıttı... 

Mona Rosa 

Zambaklar en ıssız yerlerde açar

Ve vardır her vahşi çiçekte gurur.

Bir mumun ardında bekleyen rüzgar,

Işıksız ruhumu sallar da durur.

Zambaklar en ıssız yerlerde açar.


Orhan Veli Kanık 

Türk şiirini başka bir noktaya taşıyan değerli şair Orhan Veli Kanık... Şiire getirdiği yenilikler o dönem sert eleştirilere maruz kalmıştır. Buna rağmen hayranları oldukça fazladır. Şairin kısa hayatında çok sayıda şiir yazmıştır. Peki bu şairimizin en tanınan şiiri ne sizce? Dünya'nın belki de en doğru dizelerini yazdı... Güzel havalar şiirini defalarca kez okumanız için şuraya bırakıyorum :) 

Beni bu güzel havalar mahvetti,

Böyle havada istifa ettim

Evkaftaki memuriyetimden.

Tütüne böyle havada alıştım,

Böyle havada aşık oldum;

Eve ekmekle tuz götürmeyi

Böyle havalarda unuttum;

Şiir yazma hastalığım

Hep böyle havalarda nüksetti;

Beni bu güzel havalar mahvetti.




Comments

Popular posts from this blog

SHACO

Elveda Buhara Kitap Özeti- Yavuz Bahadıroğlu

SORAKA